Different Results "The Gorilla"

A little bit late this week but I couldn't earlier. Sorry for that but life is sometimes not planable. The week's topic was an ape, a gorilla. I'm not surprised that every picture is monochrome. A picture like this is perfect for such an melodramatic processing. The caged monkey. We see humans in apes. And here we see a sad gorilla. Is he sad? We don't know it. But in our mind we thing that animals which are caged are sad. Maybe she is happy? Who knows?
Thank you for join the project. I'm happy about it. The next picture comes from +Nobby Online . The first picture in this project, that is not from myself. I hope there are a lot of people which going creative. I hope for many different results from this tower. An image which is perfect for a lot of different views.

Ein wenig zu spät diese Woche, ich konnte nicht früher. Entschuldigung dafür, aber manchmal ist das Leben nicht planbar. Das Thema der letzten Woche war dieser Affe, der Gorilla. Was soll ich sagen. Ich bin nicht überrascht das jedes Bild monochrome ist. Ein Bild wie dieses bietet sich geradezu dafür an es einfarbig zu gestalten. Ein Bild perfekt für Melodramatik. Der gefangene Affe. 
Wir sehen Menschen in Affen. Wir sehen einen traurigen Gorilla. Ist er traurig? Wir wissen es nicht wirklich, aber wir denken das er traurig sein muss, da er ja eingesperrt ist. Vielleicht ist er glücklich? Wer weiß das schon?
Danke für alle die mitgemacht haben, Es freut mich wirklich. Noch mehr freut mich das das nächste Bild mal nicht von mir kommt. +Nobby Online hat mir das Bild zukommen lassen. Ein interessantes Bild. Der Turm hat viel Spielraum für Interpretationen denke ich. Genau das richtige für kreative Köpfe. Ich bin gespannt auf viele Türme.

First as always my own.
Second picture is from +Sara Gläser (Lichttaster)
Do you know the name? If you can say yes, than you know how old this picture is.
+Nobby Online (Schnapp und Schuss) send me this picture. 
Also in a monochrome sephia color.  
Last picture is from +Eva Mestermann (Wurkseln) very similar with my own.

Here the original to compare.

The picture next week from +Nobby Online 
"The Tower"
RAW    JPG